zondag 17 juli 2016

Frans van Nunen










Over deze tentoonstelling met als titel : registratie en Nungesser: “Ik merk dat beelden, me prikkelen, die mij een onderhuidse spanning of beklemming geven. Onderhuids omdat het beeld die spanning, die beklemming niet direct duidelijk maakt. Een spanning, die je ook merkt als er iets staat te gebeuren maar je daar nog net niet de vinger op kan leggen. Het beeld is dan nog oppervlakkig en verhult de echte daarachter schuil gaande dynamiek. Vaak vind ik de verhulling op zich spannend en interessant en laat ik het zo. Soms onthul ik omdat ik nieuwsgierig ben wat er achter de bedekking zit. Beginbeelden zijn situaties, fotografische beelden uit kranten, bladen of zo, die me opvallen zonder precies te weten waarom.

-Frans van Nunen 

beeldend kunstenaar. klinisch psycholoog, exdocent AKI Enschede







Geen opmerkingen:

Een reactie posten