donderdag 15 september 2011

Antje Meyer

PENTACON DIGITAL CAMERA

Ik studeer beeldende therapie op de HAN Nijmegen

Werkgebied is heel breed 

beeldhouwen, schilderen, fotografie, straattekenen…

 

Op unexposed-exposed:

Ruimtelijk werk

Live performance straattekenen 1.5m x 1.5m

 

  IMG_0038smallIMG_0075small

Amateurkunstmanifestatie 1e prijswinnaar 2009

33rd international competition street painters Geldern 2011 (Germany),

3e prijs volwassene kopiisten.

Straattekeningen dit jaar: Willemstad (Curaçao), Hasselt (België),

Geldern (Duitsland)

 

Een beeld kan duizend verhalen vertellen,

afhankelijk hoe ernaar gekeken wordt. Een stemming of sfeer spreekt de gevoelswereld aan zonder een verklaring te geven. Wat ik aan het beeldend bezig zijn het leukst vindt, is dingen te kunnen vertellen zonder woorden te gebruiken. Anders-ART-igkeit (in de fonetische uitspraak) is een Duitse woord voor anderszijn, dat beschrijft iets voor mij wat ik nauwelijks met woorden uit kan leggen. Iedereen kijkt "anders", op een eigen manier naar dingen. Die sfeer die ik in schilderijen over wil brengen kan/wil ik niet omschrijven. Ik denk dat het leuk en belangrijk is dat iedereen zijn eigen betekenis geeft aan wat hij ziet. De mogelijkheden met het beeldend medium zijn oneindig. Er valt altijd iets te ontdekken, zowel door met nieuw materiaal en technieken te werken, als ook verschillende combinaties daarvan te proberen. Dingen die me aanspreken zijn soms heel verschillend en variëren, dat komt ook in mijn werk terug. Ik heb werk gecreëerd uit mijn ideeën, en het is aan jou om er een eigen verhaal van te maken.

Verdere informatie over mij:

Ik ben 1984 in Duitsland geboren. Sinds 2007 ben ik studente aan de HAN Nijmegen voor beeldende creatieve therapie. Ik houd me de laatste jaren intensief bezig met materiaal- en zelfstudie en verdiep ik me steeds meer in mijn eigen beeldende ontwikkeling.

1. Prijswinnaar bij de Nijmeegse Amateurkunst Manifestatie 2009

Ik heb mee gewerkt als vrijwilliger bij verschillende sociale- en kunstprojecten. 2009- 2010 bij Stichting het Kruispunt/ De Galerie van de Overlevingskunst in Nijmegen. Zomer 2010 een maand in de sloopwijken van Nairobi (Kenya) kunstenaars ondersteund en workshops gegeven.

 

Contact:

Website: www.antje-meyer.exto.nl

 

 

Klik op de plaatjes om ze te vergroten

IMG_3487 IMG_3496

Beelden en Tekst © Antje Meyer 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten